U kunt een goede zaak doen op voorwaarde dat u de diverse controlepunten kent.
De conformiteit met uw wagen:
Controleer of de 2 banden van hetzelfde merk zijn en hetzelfde profiel hebben. Controleer of de laad- en snelheidsindici gelijk zijn of hoger dan degene die worden voorgeschreven door de constructeur van uw wagen. Zo ja, kunt u overgaan tot het controleren van het slijtagepercentage .
De slijtage van het loopvlak:

Begin met de controle van de slijtage van de loopband. De hoofdgroef van een nieuwe band heeft een diepte tussen 8 en 9 mm. De slijtindicatie bevindt zich op 1,6mm. Door de diepte van de hoofdgroef te meten, verkrijgt u een goede indicatie van het slijtagepercentage van uw banden.
TIP: neem een muntstuk van 2€ om de test te doen. Het zilveren gedeelte van het muntstuk meet 4 mm, als u de zilveren rand ziet, betekent dit dat de banden teveel versleten zijn. Anders weet u dat er meer dan 4 mm diepte is...
De regelmatigheid van de slijtage:
De onderdruk veroorzaakt een voortijdige slijtage van de boorden van het loopvlak.

De overdrukt veroorzaakt een voortijdige slijtage van de loopband.

Een correcte druk zal een uniforme slijtage van het loopvak toelaten.

De problemen met parallellisme of geometrie kunnen ook de regelmatigheid van de slijtage beïnvloeden. Het is beter om geen tweedehandsbanden te kopen als ze een abnormale slijtage veroorzaken, zie de onderstaande voorbeelden:

U kunt tweedehandsbanden vinden op onze website als ze als dusdanig zijn aangeduid en tegen aantrekkelijke prijzen worden verkocht. Al onze banden worden voor de verzending geïnspecteerd.